Semua orang rasanya nak kulit sihat, nampak fresh, awet muda. Setuju tak? Ke ada yang tak kisah pun. Rasa jerawat kan penambah seri. Betul ke penambah seri? Rasanya semua nak kulit sihat..kulit cantik kan? Jadi saya nak kongsi cara atasi kulit muka berminyak yang berkesan tanpa memudaratkan. Dikongsikan cara atasi kulit berminyak secara alami.

Tak mengapa jangan risau kita kan ada Radiant 5

Apa Radiant 5 tu??

cara atasi kulit berminyak
Sebenarnya Radiant 5 ni sesuai untuk sesiapa yang ada masalah kulit seperti :

#1. Masalah Kulit Berminyak

    • Lagi bertambah teruk jika tersalah pakai produk , yang mana produk tu tak sesuai dengan jenis kulit kita pun sebenarnya
    • Lagi teruk kalau sering terdedah kepada sinaran matahari terutama UVA & UVB tu
    • Selain tanda badan tak cukup nutrisi
    • Faktor umur pun perlu ambil kira

#2. Masalah Kulit Kendur

    • Hati-hati ye ni tanda kulit kurang penghasilan kolagen dan elastin dah
    •  Otot pun dah mula jadi lemah
    • Kulit pun dah kurang elastik bila usia semakin bertambah
    • Nak pulak gaya hidup kita ni yang sering terdedah kepada cahaya matahari. Lagi cepat lah kulit tu jadi kendur
    • Berat badan yang turun mendadak juga boleh buat kulit jadi kendur.
    • Jauhi rokok
    •  Benda yang kita semua tak boleh elak ni, faktor graviti.

#3. Masalah Jerawat

    • Penghasilan minyak secara berlebihan menyebabkan liang pori mudah tersumbat, bakteria pun jadi aktif bila dah tersumbat tu dan lebih teruk bila liang pori dah jadi keradangan.
    • biasa di usia remaja lah jerawat mula naik bagai tak diundang. Kalau dibiarkan kulit akan tinggal parut kekal.. tu yang leceh.
    • Elak tekanan atau stress.
    • Faktor keturunan yang mana kita mempunyai pola pemakanan yang sama..nak pulak suka makan makanan yang bergula
    •  Suka mekap maka kulit lagi teruk la dengan adanya solekan. Nak pula kulit sensitif kan
    • Jauhi rokok

#4. Masalah Jeragat

    • Ini ada kaitan dengan perubahan hormon yang tak stabil. Jadi penting stabilkan hormon dulu
    • Jadi bertambah teruk kalau sering terdedah dengan sinaran matahari UVA & UVB
    • Selain tu faktor umur dan keturunan juga
    • Petanda badan kita kekurangan nutrisi terutama vitamin B12

#5. Masalah Kedutan

    • Bila kulit mudah jadi kering maka lagi senang kedutan nak keluar kerana kulit kurang kelembapan
    • Lagi teruk jika sering terdedah kepada sinaran matahari terutama UVA.
    • Nak pula kita kurang pakai perlindungan dari sinaran matahari seperti pelindung matahari. Kalau Shaklee kita ada Youth SPF 50.
    • Pemakanan yang tak seimbang
    • Jauhi rokok
    • Sentiasa ceria. Senyum sokmo. Jaga mimik muka. Ni pun boleh mengundang kedutan awal pada muka.

Mengapa kita perlukan Radiant 5 ni sebagai Cara Atasi Kulit Berminyak?

Lima nutrien penting untuk penjagaan dalaman. Nak luaran nampak berseri semulajadi, jangan abaikan suplemen dalaman. Antara Sebab kita perlukan Radiant 5 ialah untuk ;

  1. BINA : ESP untuk membina kulit yang sihat
  2. ANJAL : Collagen Powder untuk mengekalkan keanjalan kulit
  3. PERLINDUNGAN : Vitamin C untuk perlindungan kulit
  4. MELEMBAP : GLA Complex untuk melembapkan kulit
  5. ANTI-AGING/CELL ENERGY : CoQ10 untuk bantu tingkatkan tenaga sel

ESP – Membina Sel Kulit

Nak kulit lebih cerah, sihat berseri , glowing. Jangan lupa ESP tau. Bila konsisten amalkan protein ESP ni masalah parut bekas jerawat boleh cepat pudar.

Collagen Powder – Menambah Keanjalan kulit

Nak kulit sihat dan awet muda jangan abaikan Collagen Powder juga.
Kolagen adalah bahan utama untuk kulit lebih tegang.
30% protein dalam badan adalah kolagen.Bila kolagen cukup dalam badan automatik lah kulit nampak tegang..nampak anjal.Siapa yang konsisten ambil Collagen Powder ni untung lah. Kulit cantik bonus dapat awet muda

Kalau ada parut jerawat yang dalam kat muka tu kan..kulit macam ni memang perlukan bantuan daripada kolagen untuk kecilkan balik liang roma tu.Jangan sedih-sedih tau ambil set Radiant 5 nih. Terbaik!
Kolagen kan protein, so dia memang boleh bantu hasilkan kulit baru yang lebih sihat, cerah berseri.
Nak tau tau macamana cara mudah nak tahu paras kolagen yang ada dalam badan kita?

Caranya ialah, goreskan sikit pada tangan kita, tengok hasil kesan putih ada ke tidak. Jika mudah nampak kesan putih, kalau perasan lah ini tanda penurunan kolagen dalam badan kita dah start.

Jadi kalau tak nak kolagen ni drop dengan cepat. Kita kena lah top up kolagen dari sumber makanan seperti Collagen Powder Shaklee. Dengan cara ni lah kita nak bantu kulit kita dapat kolagen secara optimum

Vitamin C – Cara Atasi Kulit Berminyak

Vitamin C bertindak melindungi kulit dengan meneutralkan kerosakan akibat radikal bebas
Selain tu Vitamin C ni juga bantu melancarkan peredaran darah.

Bila aliran darah berfungsi dengan baik secara tak langsung kulit pun cantik berseri tak de lah nampak kulit kusam dan sebagainya
Vitamin C juga penting untuk penghasilan kolagen juga.
manfaat vitamin c shaklee
Tahu tak,  vitamin C ni tubuh tak boleh hasillan sendiri. Kita mesti ambil dari sumber luar iaitu melalui makanan atau suplemen Vitamin C

Tapi haiwan macam Arnab tu boleh. Sebab tu Arnab comel kan. Cukup Vitamin C rupanya.

Gla Complex : Melembapkan Kulit Dan Beri Kesihatan Kulit

  • Kulit yang sihat dia perlukan asid lemak yang cukup terutama asid gamma linolenic atau GLA
  • GLA penting untuk bantu kekalkan kelembapan kulit
  • Boleh elak kulit jadi kering atau jadi bersisik.
  • Nak kulit moist dan berseri jangan abaikan GLA Complex ye
  • Selain itu bantu ia juga untuk melambatkan  proses penuaan kulit
  • Mengurangkan kegatalan kulit dan mengurangkan keradangan

Mengapa pilih GLA Complex?

CoQTrol Plus : Bantu Tingkatkan Tenaga Sel Dengan CoQ10

Apa tu CoQ10 ?

CoQ10 menggalakkan penghasilan tenaga sel dari makanan yang kita makan

Mengapa CoQ10 penting untuk kulit ?

  1. Bantu kekalkan keanjalan kulit
  2. Kulit lebih halus
  3. Kulit lebih tegang dan kurang kedutan
  4. Mengimbangkan minyak pada kulit muka

Tahu tak ? Tubuh kita sebenarnya boleh menghasilkan CoQ10 ni tapi keupayaan dia mula menurun pada usia 20 tahun. Lepas tu CoQ10 ni akan terus turun secara semulajadi

Tapi jangan risau… kita boleh bantu badan kita untuk dapatkan CoQ10 ni untuk fungsi badan yang optima dengan mengambil 100mg CoQ10 setiap hari. Ini bersamaan dengan 1 capsul CoqTrol plus. Senang kan ?

Nak ambil melalui pemakanan seharian pun boleh, tapi kena ambil sebanyak ni lah

Adakah kita sanggup?

Testimoni Pengguna Set Cara Atasi Kulit Berminyak

gambar ni menunjukkan pengguna ambil Radiant 5 semata…belum Youth Shaklee Skincare lagi…kalau pakai Youth tak tau macamana pula…mesti makin cun dan awet muda

Testimoni gambar ni ambil Radiant 5 semata...belum Youth lagi...kalau pakai Youth tak tau macamana pula...mesti makin cun dan awetmuda

wahh kelihatan muka yang sebelum ini berminyak dah normal dan masalah kulit lain juga berjaya diatasi. Alhamdulillah

cara atasi kulit berminyak

Jadi jangan keberatan menghubungi saya segera jika anda mahu perundingan lebih tentang Cara Atasi Kulit Berminyak.

PAKAR SHAKLEE ANDA SEPENUH MASA, PENGEDAR SHAKLEE CYBERJAYA

NURSURIA

Pengedar Shaklee Shah Alam, 

Call | SMS |WhatsApp

019 – 351 0266

Email:

Nursuria@yourliveamazing.com

Cash On Delivery: Cyberjaya, Kajang, Bangi, Petaling Jaya, Shah Alam, Subang dan kawasan sekitarnya

Penghantaran Melalui Courier: Ke Seluruh Malaysia, termasuk Sabah Sarawak

Penghantaran Melalui e-Parcel: Ke Seluruh Dunia

 

Cara Atasi Kulit Muka Berminyak Yang Tidak Selesa

2 thoughts on “Cara Atasi Kulit Muka Berminyak Yang Tidak Selesa

  • August 6, 2018 at 4:46 am
    Permalink

    Saya suka sangat Vitamin C Shaklee, dah 5 tahun saya amalkan.

    Reply
  • August 6, 2018 at 5:25 am
    Permalink

    Owh nutrisi yang cukup akan kurangkan pengeluaran minyak di muka.. terima kasih

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *